rEadEr :)

Friday, February 24, 2012

Part 2 : Untukmu Aida..


“Harapan untuk kedua-duanya sangat tipis En.Aliff.. Kami harus memilih salah seorang dari mereka..  Lagipun, bayi encik masih belum cukup bulan..tapi isteri encik juga mungkin akan koma..Namun, berdoalah pada Tuhan..kami akan berusaha menyelamatkan keduanya..”  Pilihan yang tidak memberinya pilihan lain.. Namun ini keputusan yang sangan berat buatnya.. “Tolong selamatkan mereka doktor..saya merayu!” berderai air mata jantanya di hadapan Dr. Johan..

Aliff menekup kedua mukanya dengan tapak tangan sambil mengeluh. Lamunanya terhenti disitu..Diselesaikan bancukan kopi yang dibuatnya.. Aliff mengetuk bilik Aida. “Saya bawakkan air untuk awak ni..” sambil menguak pintu.. Dilihatnya Aida sedang menyisir rambutnya dihadapan cermin.. Isterinya itu masih cantik dimatanya.. Aida hanya tersenyum melihat kehadiran Aliff.  Aliff membalas senyuman itu sambil menghulurkan cawan.  “Saya nak solat ni..jom solat sama-sama” pelawa Aliff.  “Saya tak boleh, awak solat lah dulu..erm..satu lagi, saya belum habis baca diari tu..jadi saya dah sediakan  bantal dan selimut awak kat sofa..maafkan saya..” keluh Aida..dia sendiri pun tidak percaya dapat menyusun ayat itu.  Aliff mangangguk tanda memahami maksud Aida  sambil menuju ke bilik air.. 
************************************||****************************

No comments:

Post a Comment