rEadEr :)

Tuesday, November 20, 2012

Sector Focused Career Fair 2012

Assalamualikum..

Buat pertama kalinya saya akan meng'update' post yang tak basi..huahahaha.. sebab kejadian ni baru berlaku pagi tadi, dan saya dah update pada malamnya..

Setiap perkara. apa sahaja. pasti ada baik dan buruk disebaliknya.. Perkara yang tak pasti, fikir dengan logik akal faedah dan keburukanya.. Selagi tak rugi, tak sakit, tak tergadai maruah, nyawa dan agama.. teruskan lah niat itu.. Sebagai contoh, hari ini.......

Ceh, panjang bebeno mukaddimah kau ye ann~ beria2.. padahal nak cerita kau dapat pegi Cyberjaya je ari ni kan?hahhaha Ok lah, start the story~

Career Fair kali ini anjuran Multimedia Collage (MMU) iaitu kolej dibawah naungan Telekom Malaysia (TM).. Dalam karnival ini terdapat banyak syarikat-syarikat besar yang mengembil kesempatan untuk mendapatkan pekerja baru..(apehal formal sangat ni?) dan tujuan utama kami(pelajar) dan fresh graduate yang datang ke sini semestinya untuk mencari aweks pekerjaan atau mencari pakwe tempat untuk praktikal(internship).

dihadapan Dewan Tun Canselor, MMU

Dikesempatan yang tak berapa sempit ni, aku pun dengan bersungguh2 lah mencari organisasi2 yang besar dan femes untuk dijadikan future employer..hahhaha punya lah semangat tu..sampai organisasi Oil n Gas untuk engineering pon pegi dengar talk dorang..hahha padahal xde kena mengena pon~ Nasib aku baik la jugak sebab malam sebelum tu aku dapat berfikiran waras untuk print out beberapa set resume untuk drop-in kat setiap booth yg berkenaan..huhu harap dorang x buang je resume2 aku yang di-print berwarna dengan kaedah laser-jet tu..hah~choii..

KRU Studio pon ada..Yusri ngn Lisa je yang tak ada..hahaha

DAN! perkara paling menarik bila pegi fair cam ni ialah goodies! hahahha x payah cerita lah..korang layan je hasil tangkapan aku hari ni oke?

yang ni, MMU yang kasi..sebelum masuk lagi dah dapat :)

kat Intel, macam ada harapan untuk internship..

kat TM pon ok gak,, tapi xde allowance la..huhu
siapa berminat, bole send resume kat email ni eh?
ni AxiataCelcom.. bole tahan la...ada harapan internship jugak :)
TIME ni cam best gile,, syarikat Fiber..allowance pon masyukk~
ni yang selebihnya..korang rotate la pc/laptop korg sendiri..hahahhaa
IBM ni pon ok, tapi jauh la.....hu3~ (rotate sendiri)
Disebabkan aku bawak 4 copy je resume, aku drop-in kat TIME, IX, DELL dengan apa tah satu lagi...lupa dah..hahahhahahahha (tak sampai 24jam dah lupa..adeh~) So, untuk korang2, kalau benda2 ni ada kat kolej or U orang, ni sebanarnya kelebihan yang sangat besar! lagi2 kalau korang final year..sape lepas SPM tu pon bole da pagi mana2 job fair ni...Jangan malas! nanti diri sendiri yang rugi taw!

communication & networking BESTTT~ hahahaha

#galaknya aku update blog waktu2 genting banyak projek tak siap ye~

No comments:

Post a Comment