rEadEr :)

Monday, June 11, 2012

wanita seksi di dunia teknologi

Assalamualaikum..


Dunia teknologi mungkin memang didominasi oleh kaum lelaki. Namun tak sedikit juga para wanita berkaliber di dalamnya. Beberapa memiliki paras cantik layaknya seperti model. Woha! saya sangat2 kagum dengan mereka dan saya pon nak jadi cam dorang..hahahaha(si ann yaacob ni sangat perasan!) Seperti wanita-wanita berikut ini :

1. Marissa Mayer


Jawatan Marissa bukan sembarangan, ia adalah Vice President of Location and Local Services di raksasa internet Google. Penampilannya yang menawan membuat Marissa pernah jadi Women of The Year 2009 versi Glamour Magazine. Lulusan Stanford University ini juga masuk 50 wanita paling berkuasa di dunia versi majalah Fortune.

2. Amber MacArthur



Amber saat ini memang berkarier di dunia televisyen. Namun latar belakangnya menunjukkan kemahirannya di dunia teknologi. Selama dua tahun, perempuan berasal dari Kanada ini pernah bekerja di Microsoft sebagai web strategist. Dia juga pernah menjadi Director of Web Marketing di HigherMarkets.
 
 
3. Natali Del Conte
 

Wanita cantik dari New York ini berjawatan sebagai editor senior di situs teknologi terkemuka, Cnet. Dia juga berkontribusi di website teknologi lain seperti TechCrunch dan Wired, berkongsi pemahamannya yang mendalam terhadap dunia teknologi.
 
 
4. Jolie O'Dell
 
 
Jolie berkecimpung sebagai jurnalis teknologi di berbagai website terkenal seperti Venture Beat dan Mashable. Selain itu, Jolie juga mendirikan website bernama ReadWriteWeb.
 
 
5.Jade Raymond
 
 
Paras Jade Raymond memang rupawan. Dia khabarnya adalah wanita campuran Australia, China, dan Kanada. Siapa sangka Jade yang berusia 36 tahun ini adalah Managing Director di perusahaan game tenar Ubisoft. Wanita berasal dari Kanada ini menjadi produser game popular semacam The Sims Online sampai Assasin's Creed.

No comments:

Post a Comment