rEadEr :)

Sunday, February 26, 2012

Part 4 : Untukmu Aida..


Abang, malam ni kita makan kat luar ye? Saya rasa nak makan Takoyaki kat JJ tu la..” mesej dari Aida dibacanya.. “Insya-Allah, nanti abang balik kita terus pegi..sayang siap-siap dulu ye..Abang ambil kat rumah..” balas Aliff. Pintu pejabatnya Aliff diketuk.. “Masuk..” sahut Aliff.. “Lip, ni ada client baru.. besar gak company dia.. Di last minute deal dengan kita.. Minggu depan diaorang nak..” terang Hakim.. “Jap-jap..Hari ni dah Jumaat..mane sempat..aku nak balik dah ni.. Diaorang yang deal lambat, ingat kejap ke nak buat network design ni?.. bangunan diaorang pon aku tak study lagi.. Aku tak paham ni wei..” jelas Aliff.. “Tu la, aku dah cakan dengan En. Othman tadi..same macam kau cakap.. dia kata company ni bayar lebih 3 kali ganda.. “ jawab Hakim.. “Aku dah janji dengan isteri aku ni nak makan kat JJ hari ni..kau tahu kan dia tu berbadan dua.. Lagipon kitaorang dah lama tak kesana..Hah, ni kenapa En.Othman tak bagi aku sendiri? Pandai-pandai je deal, pastu aku jadi mangsa..” rungut Aliff “En. Othman half day hari ni.. lepas sign contract dengan company ni, dia suruh aku siapkan lain-lain dokumen..aku baru siap ni..cepat-cepat aku hantar kat kau.. Buat je la Lip, nanti kau belikan la bini kau tu..kalau tak siap nanti company kita kena saman..lagipun 30% kita dah ambil..” Hakim masih tak putus memujuk Aliff.. Dia paham perasaan Aliff, namun dia juga hanya pekerja..Aliff mengeluh.. Ada dua ketiga projek lagi yang menuggu deadline masih belum siap.. Datang pula kerja baru.. Mahu atau tidak dia terpaksa memyiapkan projek baru ini.. Diselaknya helaian profile company tadi..

Aliff bangun..dia bersandar pada sofa.. Dia mengeluh..kalaulah dia terus pulang kerumah pada waktu itu..semua ini tak akn terjadi.. Dia menyalahkan dirinya sendiri.. Dipandangnya gambar perkahwinan yang tergantung didinding ruangan itu… “Astagafirullahalazim..aku tak patut menyalahkan takdir..” Jam memunjukkan pukul 4 pagi.. Dia membuka pintu bilik Aida.. isterinya sedang tidur disamping diari tu.. Dia memutup semula pintu dan menuju ke bilik air… Aliff mengambil air wuduk untuk solat sunat menengakan hatinya..
************************************||*****************************************

No comments:

Post a Comment