rEadEr :)

Wednesday, April 21, 2010

Latihan Industri !!

Da lame aku x update blog ni kan..nk sambung cerpen ‘jadi milik sy bole?’ pon da x de idea yg mencurah cam dulu..tadi, dalam kebosanan ak meneruskan hari2 kat ospital ni ak try usha blog sowg bro KeretaMayat yg gle sempoi tapi padat..sume cite2 dye banyak kearah agame..aku mula2 tertarik ngn blog dye bile bace kisah pasal cm ne dye aja anak dye supaya x takut hantu, tapi takut pada Allah yang satu sahaja..
*******************************************************************************
OPIS~
Dari semalam(smpai ari ni) lagi Ila cm remainder kat hp yg brbunyik ble banyak kali mengingatkan kat aku(dan bdak practical yg len juga)yang kiteowg tggal lg 7 mingu(dari 22 minggu) untuk meneruskan idop di wilayah selayang ni..PENAT! BOSAN! Sebab x de keje(jahanam pnya bdak!) walaupon hakikatnya aku sedang ‘menjalani’ practical..hari yang aku lalui pada setiap hari cm satu perjalanan yang berulang2…sampi ofis (8.00), bkak lptop, buat checklist, amik oder tok breakfast, duduk dyam2 tggu smpai ar kol 5..esoknye lak, sapi ofis (8.00), bkak lptop, buat checklist, amik oder tok breakfast, duduk dyam2 smpai ar kol 5..xtend sejam klau ayah lambat amik..adoi..ble nk abes sume ni? BESTNYE! HAHAHAHA!
Sume kata2 ni akan trsembul kat mlot kiteowg(ila,ocin nagn aku) bile dapat keje..cthnya; pg ikut bdak hardware g site btolkan printer, pc or label printer ATAU dapat keje dr kak ctah,kak ina en.nik mahupun en.mazrul..tp biasenye keje2 yg dowg bg akan meletihkan otak skit la..coz buat2 keje opis..(sbg pengetahuan am, kak citah dan en.nik adalah head of unit..kak ina pula ialah coordinator, en.mazrul pula adalah brunch manager) kiteowg ni agak flexible kalau nk disuruh wat keje..sume ok je..tp kene ajar dlu ar..(tp klu da kne suh bnyk kali tp nk kena ajar gak, bebal namenye tu) arahan yg remeh temeh yg biase diterima dr sape2 pon ialah buatkan air(t upon nk cite ke?)..adat sbg pelajar practical..keje2 cm tu biase lah..tp mase bulan2 awl keje..da lm2, mlas nk wat..”bnyak songeh kowg?igt kitaowg ni owg gaji??”woha! dalam ati je la ckp cm tu..tp at gak..tp tu bkan sbab utama knape nk sgt abes prktical ni cpat2..


PERJALANAN~
Tak tahu cm ne nk ungkapkan ucapan terima kasih kat ayah aku (refer post tajok ‘coretan buat ayah’). JAUH! 33.7 km ..Memang satu perjalanan yang jauh..sakit pinggang, skit pinggul, lenguh kaki(sape suh pkai kasut tmit tingg)…tu la keluhan aku sebagai pembonceng! Tu yang aku rase sbg pembonceng, ayh lak? Ap lak yg ayah rase sbnarnye..
akulah ank yang sengal yang takut untuk berdri diatas kaki sndri..bkan x de moto len tok aku bawak g keje..tp sebab ak dapat rasakan yang yang kebimbangan ayah akan menigkat ble aku bawak moto sendiri..(tol x ayh?) ble ayah wisaw, darh tggi akan wujud..ble ad darah tinggi, sakit jntong lak..(ha! Kan lagi susah tu) kesimpulanya, bia la ayah je yang anta dan amik ak keje.. perjaanan kami(aku dan ayah) ke hospital selayang mengambil masa hingga 45minit dan lebih..akan menempuhi 20 traffic light (asal) dan penambahan 4 trrafic light baru(dibina sejak ada kempen pilihan raya kecil hulu Selangor).
Kalau sume traffic light tu kaler hijau ketika kami melaluinya, memang 25 minit pon da smpai selayang, tp ble sume traffic light tu kaler merah, 2 jam kemudian baru sampai,dan kalau kadang2 kaler merah, kadang2 kaler hijau tu baru le smpi dalam mase 45 minit tepat!(tanpa ganguan perjalanan seperti kemalangan atau tayar moto pancit). TAK TAHAN! TAK LARAT! Da x nk tempuh sume tu..aku da x nk susahkan ayah..adk2 ngn ibu pon x senag ak kena amik dan antar..menyusahkan ayah(oi! Adik2..yg kowg tu pon same!
Skola sekangkang kera pon x bole nk g skola jlan kaki??nk berhantar2 bagai?!) aku da x sanggup nk sakit2 badan, berhujan panas dan pengalaman paling teruk setakat ni ialah minyak petrol masok mata aku..t kowg pelik kan? Cm ne lak le msok mate? Ble ak cita kat member2, dowa ckap “ko x knal tangki minyak ngn mate ke?”..adoi..kejadian tu x disengajakan..time tu ak nk bg pam tu tat ayah, tp hjungnye terkeluar dr tgki..bab tu minyak tu merecik kne mata..ade pham?? Ble ar sume ni nk berakhir?adoi…
Sape2 tolong cepatkan lamasa ni berlalu…ADOI! Bkan x suka practical tat cni, tp jiwa ni x le msok ag~

2 comments:

  1. Kesedaran Dari Kepahitan Yang Dilalui Itu Kadangkala Menjadi Pemancu Bagi Kejayan Diri Dalam Keserdehanaan DiDunia Kehidupan Bagi mengharungi Laluan Berliku Dan Perjalanan Seterusnya Untuk Terus Berjaya Dibumbungi Langit Dan Di Kelilingi Udara Serta Di Selimuti Solat Lima Waktu .InsyakAllah.

    ReplyDelete