rEadEr :)

Tuesday, May 3, 2011

T.E.R.I.M.A K.A.S.I.H

Sudah sekian lama khabar ak tdak didengar oleh blog-ku sndri.. ak bagaikan tdk adil padanye..masa ku sng,, ak melupakanya..masa ak bersedih,,baru ketika itu ak mencarinya..maafkan aku..

Perjalanan ak berakhir disitu..tanggal 28hb april 2011, habis sudah pengajiaan ak di politeknik..tanpa ku sedar, 3 tahun ak membesar disana..menimba ilmu yang dipandang dunia.. kata-kata terakhir buat kawan2..”maafkan ak jika selama ini ak ego mengucapkan maaf dgn setiap perbuatan dan kata2 ku..”

Itu sahaja yang termampu..kenangn kalian ak x akn pernah lupakan,,ak harap tuhan tdk mencabut nikmat untuk ak setia mengenang kalian..sedih ,namun ak tetap bersyukur kerna telah jauh dari hidup kalian..dunia ini terlalu kecil,,lalu ak tdk perlu menangisi perpisahan ini..

Teruskanlah sahabat..mengejar kelulusan yang lebih tinggi..jika itu kemampuan kalian,,ak tdk terdaya menjejak..tggallah ku disini dgn caraku sendiri..ak juga punya cita2..bergaji besar dan berkereta mewah sekelip mata.. tdk mengapa,,aku terima takdir-Nya..

Kehidupan ak masih ak teruskan,, walupon tdk bersama kalian..ak melangkah dengan harapan dapat mengubah nasib keluarga dengan titik peluhku sendri.. jika hari ini aku gagal..esok mungkin masih ada.. mencari apa jua harta, perlu ilmu yang penuh didada..bagai benih yang baik,,dicampak kelaut menjadi pulau..

Sungguh,,ak tdk dapat melihat ap yang akan terjadi dimasa hadapanku..tp ak berusaha mencorak ia menjadi yang lebih baik..tdk cukup dengan impian dan cita2,,ak perlukan usaha dan semangat yang gigih.. namuan ak masih perlukan kalian wahai kawan2..sebagai cabaran dan saingan untuk ak..walaupon ak tdk punya sijil2 istemawa,,namuan akn ku buktikan ak boleh berjaya seperti kalian..insya-allah..

Semangatku ditiup dan dikibar oleh kedua ibu bapaku..sentiasa tanpa jemu menyokong setiap kejayaan dan memberi semngat pada ketika aku kecundang..merekalah teman yang paling setia.. buat kali pertama ak melangkah menjadi seorg dewasa,,ayah masih disisi menemani ak temuduga berkerja.. untuk kali pertama ini juga ibu adalah orang yang paling risau dengan keputusan itu. Umurku 21 thn tdk menjadi penghalang mereka trus berada dibelakang aku..

Betapa pentingnya ak buat mereka,, dan begitulah pentingnya mereka buat aku.. ayah dan ibu tdak akn pernah walau sekali membiarkan aku sendiri merentasi lautan kehidupan ini..mereka setia bersama nak-anaknya..

Buat sekian kali,, ak ingin mengucapkan terima kasih yang tdk terhingga buat kalian-kalian yang ada disisi aku selama ini..biar teman mahupun musuh, biar keluarga mahupun blog-ku sendiri.. walupun kejayan ak tdk setinggi mana..atau penghargaan ini tdk se’gah’ yang kalian sangka.. TERIMA KASIH ini, hanya buat kalian yang terucap namanya..selagi kalian masih mengenali aku…..

No comments:

Post a Comment