rEadEr :)

Sunday, September 25, 2011

Dear Myself,


Dear Myself,

Seems nobody I can talk to, I send this letter to you. I know this is stupid choice to speak out my problem. But, only you can hear me. Anyway, thank you for reading.

        Look's like im has lost sumthink . Dalam jalan yang sangat terang, aku boleh sesat. Dalam kehemburan ketawa, aku boleh diam, dalam kekayaan dunia, ak orang yang paling miskin..pls help me to trace what’s my problem..

        Hati aku bagai dibisik2 dengan masalah, digoncang-goncang gelisah yang aku sendiri tak tahu dari mana puncanya. Apa sebabnya aku rasa macam tu, I don’t know!

       Bukan aku tak punya teman, tak punya keluarga, tak punya kekasih untuk bercerita…tapi aku tak tahu mana nak mula..Aku tak kuat untuk berkongsi masalah yang aku tak pasti apa puncanya.. Kegelisahan tu ak simpan untuk aku tangisi sahaja. Lgipun, memang tak pernah ada sepiapa pon yang sudi bertanya apa dan kenapa. It’s okey, they had knows nothing.

       Aku rasa terbeban dengan tanggungjawab aku sendiri, dengan perasaan mungkin juga dgn ketakutan. Aku berusaha untuk simpan kesakitan ak tanpa menyakiti orang yang aku sayang, tapi dalam masa yang sama, aku mengharap dorang paham dengan apa yang aku tak luahkan.. aku sendiri tak paham dengan diri aku. Mereka tak dapat memandang aku cam mane aku pandang dorang.

       Today, I saw my father termenung jauh dengan beberapa surat kat atas meja.. Aku dapat meneka apa yang beliau sedang fikirkan. Automatically, aku terasa seperti itu adalah bebanku juga. Aku tak patut membiarkan beliau sendirian menyelesaikanya. It is my responsibility too.

       Besides that, my mom treats me to DIY (do-it-yourself) lately. When I ask for helping, she said “no way! I’ve my work to do and this is not my problem!” – so, okey..I will do it myself! Aku tak akan harap apa2 pertolongan lagi pas ni. Aku akan cuba buat sendiri!

        After back from lepak ngn my Bff, I’ve noticed something. When my friend ask, “kenapa kau nak berkawan dengan aku?” Aku bagi jawapan yang sama dengan apa yang Mr. O bagi masa aku tanya dia kenapa cintakan aku. Banyak benda dalam dunia ni yang tak perlukan sebab. Dan mungkin kita tak perlukan sebab tu atas sebab2 kebaikan atau sebaliknya.

Sekarang aku sedar,
  • Aku tak perlukan sebab kenapa kawan ngn korang. Selagi korang sedia berkawan ngn aku, aku setia walaupun aku hanya bahan tertawa.
  • Aku tak perlukan sebab kenapa ayah tidak melakukan itu. Yang penting, aku melakuakan apa yang perlu sahaja.
  •   Aku tak perlukan sebab kenapa ibu tidak membantu. Selagi aku tahu untuk berdiri diatas kaki sendiri.
  •   Akhir sekali, ya! Aku tak perlukan sebab kenapa Mr.O cintakan aku. Yang aku tahu, aku juga tak punya sebab untuk tinggalkan dia.
     Sekarang, aku tak perlu mencari dimana punca aku begini. Semuanya ada pada diri aku. Dan tanpa sebab, aku mendapat jawapan pada masalah yang aku adukan pada diri sendiri.

Thanks and best regards,
Myself.

p/s: sebenarnya, dalam diri kita ada Allah yang selalu menemani.. Selagi kita tak kembali pada-Nya, kita akan terus sesat dan tak temu jalan pulang.


No comments:

Post a Comment