rEadEr :)

Thursday, June 7, 2012

Bengkel1 (part II)

Assalamualaikum...

kalau korang dah bace kisah Bengkel (part I) aku dulu,, actually, pengakhiran kisah tu aku drop jugak subject tu..hahahhaha! Aku memang tak mampu bro time tu...rase benda tu sangat berat dan membebankan.. Nsib aku memang baik sebab aku dapat jugak borang Add/Drop subject yang kena isi tu... Masa isi tu aku konon2 rase lega la...sbb member2 lain kene bejuang untuk final exam + bengkel..aku dok goyang kaki je...final pon tak baca ape..woha!

Member2 aku yang buat bengkel time tu mmg aku solute ah! sangat struggle kena kejar subject, dah la budak DE.. sume benda tak sempat..masa pon rasa tak cukup(itu aku lah...dorang tak taw apa rase) Tapi ini sume kisah semester lepas..semester yang aku bersenang lenang menghadapi final exam..(tu pon pointer hampeh!)
Semester ni baru rasa sakit nak mengheret bengkel tu...

adeh..kenapa kau berat sangat ni wahai si bengkel? - ngomelku..
Memang la aku ni berat, sape suruh kau buat aku last minute.. Kau janji dgn penyelia kau pumpangpumpang konon nak buat time cuti semester..habok pon tadak!- jawab si bengkel melepaskan marah..
Kau kena paham,, aku bukan hanya ada kau sorang.. - aku cuba menerangkan keadaan sebenar..
ah sudahlah~ aku sudah muak dengan semua alasan kau tu.. - si bengkel keciwa dan terus mendiam diri..
ya, sudah lah tu..jangan lah kau merajuk hati..maafkan aku ya kerna mengatakan kau tu berat.. Aku cuba sedaya aku menyiapkan kau -  ikhlas pujukku..

ha! memag la..selagi aku mengeluh tanpa berbuat apa2, buakn bengkel tu boleh siap dengan sendirinya.. Aku pon memulakan langkah pertama pada 2 minggu yang lalu..beratnya aku kendong dengan sabar..
barmandikan darah, bersengkang mata dan menahan segala nafsu, sampailah waktu aku dipanggil membentang..

keratan sistem aku :D


Tanggal hari ini (6/6/2012) aku diarah membentangkan hasil titik peluhku.. persoalan dan pertanyaan penilai dan penyelia aku jawab dengan penuh hemah dan bijaksana. aku tepis soalan2 killer hanya dengan helai tawa...(taktik konon2 aku dah jawab soalan tu) Taktik dan skill yang diajar sifu aku gunakan semuanya.. sehingga kehilafan itu hanya bagai angin lalu dimata mereka..hahahhaha!

Akhirnya, kata2 yang ditunggu keluar juga..

"Erm...ok..terima kasih"

Fuhhh! fuh..fuh..fuhh.... (dalam hati) Lega dan amat selesa..Terima kasih ya Allah kerna mempermudahkan urusanku hari ini..Alhamdulilah....Aku sudah tak kisahkan apa hasilnya.. Asalkan, aku dah tak nak tengok coding2 C++ ni lagi!!! weeeehoooo!!! Aku bebas!!

Selamat tinggal error~
Selamat tinggal database~
Selamat tinggal coding~
Selamat tinggal Bengkel 1 ~

status FB aku hari ni :

dah selesai pon present begkel~
perasaanya seperti baru selesai berak keras...SANGAT LEGA!!!

 hahahahahahah Byee!!!

No comments:

Post a Comment