rEadEr :)

Wednesday, November 30, 2011

Bengkel1 (part I)

Assalamualaikum..

Aku pon tak taw nak cerita cam mane...so, aku tlis je la dialog ni..harap korang paham..hihi

"N, kaw da amik borang drop bengkel ke?"
"Lom lagi..ak x pasti lg nk drop ke idak..asal?"
"Minggu ke 12 nnt last kau bole drop subjek!, bek ko wat keputusan betol2"
"owh..ok.. .. " :)

Seminggu kemudian..

"Kau dah siap bengkel? Kau present ari ape?"
"Bengkel? belom...ko da ciap ke?"
"Bole la...da siap table..tggal nak wat sistem tu yang pening sikit...aku tgok ko relax je..ko da ciap sampai mane?"
"Sentuh pon tak lagi...suci ag bengkel tu tuh..hahahhaahaha" (sambil ketawa besar macam lawak sangat)
"Ko ni biar betol? ko present bile depan penyelia.."
"Penyelia aku pon aku tak jumpa lagi...da sebulan tak jumpe dye...rindu pulak nak sembang2 ngn dye..Ko ni tnye beria ni nape? relax la...nnt nak dekat2 aku rase x le wat ak drop je la...minggu ke 12 lame ag kot.."
"Lame kau kate? Skarang ni da mggu ke-12 la beb!..kau ni kat alam mane?"
"Eh, yeke? aku rase cam baru je aku masok sini...xkan da smpi mggu ke 12 kot?"
"Ek eleh.., wei kawan, cbe ko pulihkn ingatan kaw balik, ko masok sini bulan berape? ni dah bulan berape? ke k nak aku tolong 'ingatkan' balik?"
"Wehhh.....tol ke ni?? Xpe ah,, mggu ni aku nak try buat, kalau tak bole, mggu depan aku drop la.."
"Mggu depan apenye lagi? minggu ni last kalau kau nk drop"
"Yeke? Ala...ko jgn la bg khabar berita yang leh wat aku mati sakit jantung cam nih... :( "
"Betol la...bek ko g amik borang drop tu kat pejebat cepat...nnt ko buat bengkel mase sem khas"
"Oh,,,ok2..ko tggu..jap ag aku dtg balik..ak g amik borang"
"huh? ok..."

Kat office..

"Kak, borang Penarikan Matapelajaran tu amik kat sini ek?"
"A'ah...kat depan tu la...amik 1 set..ada 3 helai..isi, pas2 bg PA suh cop, da cop anta kat BPA"
"Owh, borang yang mane satu ni kak? tak de pon.."
"Xde dah? owh, da abes la tu.."
"Bes2 cam mane kalau nak drop?"
"Kena jumpa PA terus la.."
"oh...eh? mekasih " :'(

30minit kemudian..

"Hah? cam ne? dapat borang tu?"
"Mne ada wei.."
"Ada la...ko tnye la akak tu"
"Akak tu cakap da abes....."
"APE??habis?!..ish,, ramai gak sepisis cam ko ni ek?huhu"
"diamlah~"
"Ala 'relax' la....."
"ko tak yah la nak perli2 aku...ak bkn sengaje...bz kot...sume benda terkejar2..."
"Ye, aku taw..nnt mlam datang bilik aku...ak tolong ape yang aku taw je la..."
"Sempat...aku wat database tu pon 2 jam je semalam.."
"2 jam je? kau pon baru buat ke?"
"A'ah la...hahahahahhaha"
"ceh,, cakap cam da wat lame je..."
"Sekurang2nye aku buat...kau ada?"
"Alo0o..yela2.."
"hehehehhehehe......"

Ouh,, diz is not my real story...tp jalan cerita yang sama la... Thankfully ada rakan-rakan yang sedia membantu walau dalam apa keadaan sekalipun....Susah senang same2.. Bak kata Pn.Ku Siti Aishah, Tuhan tak kan bagi apa yang kita tak mampu buat...so, yakinlah pada diri sendiri yang kita mampu lakukan!


DE student can do it! Go DE go!!!




No comments:

Post a Comment