rEadEr :)

Monday, June 4, 2012

Driving~

Assalamualaikum..

Bapaku pulang dari kota, bapaku belikan kereta..kereta kecil warna merah...bolehku bawa kesekolah~
pon..pon...pon..pon...pon...pon...ponnn~

Ok, lagu rakyat kat atas yang korang nyanyi tadi patut kena ubah sikit mengukit situasi aku sekarang~
Pertama,, bapak aku x belikan pon kat aku kereta...pinjam kreta dia pon da cukup ohsem!
Kedua,, kereta tu tak la kecil sangat,, Proton Wira kot~
Ketiga,, ia tak berwarna merah :)
Masuk bulan ni dah 3 bulan aku bewa kereta ni kesekolah..hahahahha

Tapi kali ni cerita aku len skit~ hahahha siap boleh nages sorang2 ag dalam kereta..
Ceritanya begini,,

Pada satu petang yang indah,, ketika aku sedang bersiap2 untuk pulang ke Melaka,, aku disapa ayah..

Ayah : Kakak,, ni ayah dah isikan minyak kereta dengan touch n go  sekali.. Pas2 ni ayah dah baiki clutch kereta yang rosak tu...(sambil meghulurkan resit2 yang berkaitan)
Aku : Oh,, mekasih ayah...(then,, ayah pon sabung la cerita pasal kereta yang dibaiki tadi..aku hairan gak,, nape ayah tergesa2 nak betulkan benda alah tu...padahal ayah masih perlukan duit tu untuk anta angah balik UiTM nnt)

Tiba-tiba ayah pon buat statement yang menjawab persoalan aku td (ayah ni mcam taw2 je apa kakak pikir)
Ayah : Ayah baiki tu bukan apa,, kalau yah sendiri pakai g jalan dekat2 je boleh la gagah lagi...ni kau nak bawak balik Melaka...takot kang breakdown tengah jalan susah pulak..

Ya Allah,, sebak ak dengar jawapan ikhlas ayah tu.. He loves me! (of course la kan?)

sempat ag snap gamba time drive..hahaha (jerawat tengah subur =_=')

So ptg tu aku pon balik la dengan senang hati sebab kereta dah xde bunyik pelik2...clutch pon dah x keras lagi.. Malang memang tak berbau..tengah syok2 aku memecut(not exacly 'pecut') then tibe2 aku rase semacam..Aku rase macam aku baca sign board td Johor Baharu masuk kiri,,sign board Kuantan masuk kanan.. Apasal aku masuk kanan lak ni? mesti ada yang bisik kat aku suh masuk kanan td! (mula la tu nak salahkan benda lain)

OMG! Apa nak buat ni? saba2...tggu sign board seterusnye...tenang ann,,, tenang.. 500m pas2, terus call Mr.O.. nak call ayah takot..ahhaha Bile cite kat Mr.O,, perkara pertama dia gelakkan aku dulu! cis,, aku tengah cuak ni...bole plak dia gelak.. mata dah berkaca.. aku takot kalau terlajak jaoh2 kang x cukup duit tol plak.. Mr.O suh u-turn kat mana2 tol.. Pas2 ternampak sign board 'Tol Sg.Besi'...terus letak call...sebab rasa dah selamat..hahahha Alhamdulilah~

Sib bek ada pengalaman kuar dari tol Sg.Besi balik Melaka..hahahaha tp tetap gak cuak..Mr.O pesan suh tgok sign board Seremban je pas ni.. ok2..aku pon terus fokus kat sign board je... sampai satu simpang Y tibe2 ad kancil emergency break depan aku.. Aku pon break gile2 la...smapi ada kuar bunyik2 n tayar berasap kot!! fuh!! nak tercabut jantung aku~.. pas2 kereta tu selamba je masuk kiri..kalau ye pon x taw jalan agak2 la nak break pon..geram je aku nak maki..sib bek hon aku x bunyik kuat... Da la belah kanan aku bas... kalau aku elak tros g kanan td x ke naya aku kena dgn bas tu?? siot tol la!

Pas2 tibe2 air mata aku meleleh.... Da la aku sesat,, kau buat hal cam tu plak..sj je nak naya aku... Menjejeh-jejeh air mata mengalir..sebak kot kena survive sorang2 dalam keadaan cam ni... Selama ni x pena jadi pon..huhuhu

Bila aku tulis ni,, aku balik yan gelak..hahahaha tu pon aku nages! ciwek!
Eh x,, ni first time kot!! mmg patut la pon kalau aku nanges..huhuhu Everyone have their 'first time' right?
Moral of da story, kalau drive tu jgn nak mengelamun,, pas2 jgn tengok jalan yang lapang je...padahal kau sebenarnye kena lalu jalan yang jamm tu.. lagi satu, kalau dah sesat tu,, jangan nak menggelabah sangat la.. tenang je.. Nama pon highway,, mesti ada jalan kuar punya..cume jaoh ke x je untuk sampai ke destinasi tu...haahahhaha(pandai lak aku berpesan ye) last sekali,, skill2 drift tu sanagt penting untuk waktu2 kecemasan sebenarnye..woha!

p/s : have a safe drive!


No comments:

Post a Comment