rEadEr :)

Tuesday, January 15, 2013

tak nampak!

Assalamualaikum..

Gambar hiasan.

Ha, korang perasan tak ada benda baru kat blog-konon-comot ni? Tak perasan? Tak selalu singgah la tu.. *touching tau! Entri kali ni cuma nak bagi tahu aku dah besar kepala sekarang,, eh, bukan aku.. blog-konon-comot aku ni lah...dah makin besar kepala(header) nampaknye..amboi..promote lebey nampak..haha. korang ni, punya besar pon tak nampak ke?haih. bak kata mak aku, "kalau ular dipatuknya dah tu"..bak kata member-member aku pulak, "dah pakai 4 mata pon tak nampak ke cik kak?" - tak pe..dah biasa kena..rabun la katekan.. *sadis

kalau nak mengadu domba pasal rabun dan tak nampak ni, aku memang dah sinonim sangat.. belum lagi tu masuk kes-kes yang memalukan.. pernah satu hari, aku kena tegur dengan budak kelas,, lelaki lak tu..

Ceritanya begini..eham2.. masa tu aku ada group discussion, ada la dalam 5-6 orang group member, meja tu panjang..cam meja la..dorang letak lappy sebijik kat tengah2 bucu kanan.. so, aku kira ada gap 2 orang la dari lappy tu.. then bila dorang terangkan, aku try la nak tengok pejadahnye yang dorang bebel tu..aku siap kecikakn mata lagi..sebab cam tak jelas,, lagipun member sebelah aku tu besaw sikit dari aku..*memang aku paling halus kat situ. pastu, tetiba group leader aku ter-perasan pulak..seraya berkata "Ann, kalau kau rabun pakai je la spek mata.." Aku tersentak la..eh, tapi kenapa? *bingung lagi. padahal masa tu aku dah pakai contect lens yang sama power dengan spek mata aku kot(tapi colorless)! nak cover malu punya pasal, aku pon jawab la.. "Eh, tak lah.. aku tgah test tengok tulisan tu..aku rasa slide kita tu tulisan patut besar sikit..sebab kelas kan besar..nnt orang belakang tak nampak pulak.." -jawab dengan penuh yakin bersama dengan idea konon paling bernas..haha padahal benda tu bole edit kemudian. tapi tak pela, sekurang-kurangnya dorang sedar kewujudan aku kat situ..kan?haha

Lagi satu. bab kalau kena cari barang yang aku tak pernah nampak. memang akan kena berdas dari orang-orang sekeliling. Ingat lagi, hari tu kat dalam jadual kebersihan kelas tercatat begini-

Hari:Rabu- Sapu sampah:Siti - Susun meja:Ali- Lap tingkap: Ann comel* 

Kiteorang biasa buat time pagi2, sebelum kelas start.. nak dijadikan cite aku pon dengan rasa tanggungjawab nak la menjalankan tugas aku hari tu.. aku tanya member aku yang bertugas lap tingkap semalam mana dia letak "bulu ayam".. Dia jawab kat aku dalam almari. Carik punya carik, tak pulak mata aku ni nampak "bulu ayam" yang biasa guna untuk lap tingkap tu..Aku ngomel sorang-sorang depan almari tu "mano pulak pogi budak bertuah  bulu ayam nih..tak de pon........." *sambil mata scan satu almari. tibe2, aku kena sergah- "kau cari ape?" "bulu ayam la..nak lap tingkap"-aku "yang tergantung tu apa?" "mane?"-aku "tu kat pintu almari sebelah kanan kau tu minatang ape?" "eh, ada pulak..tadi tak de..hee~"-sambil sengih2..member aku dah geleng kepala je..

Bayangkan la, dekat 5mnt aku carik benda tu je.. Sebenarnya bulu ayam hari tu adalah bulu ayam baru, bulu ayam lama da tercabut-cabut bulunya..so nmpak la putih2 sikit..dan aku memang dah lali la dengan sifat fizikal yang lama tu.. bulu ayam baru ni pulak baru dan berwarna coklat yang segar..-memang tak de dalam bayangan aku. dan kebetulan sama dengan kaler almari tu.. dah tu, aku bygkan bulu ayam buruk yang dah tercarik2, tapi hakikatnya bulu ayam baru yang cantik..mane la nak jumpa..haha

So kesimpulanya, kita kena sentiasa alert dengan perubahan sekeliling.. Lagi2 perubahan untuk penambahbaikan yang aku buat untuk blog-konon-comot aku ni..haha penat taw decorate cantik2 tapi orang tak nampak..-_-'

Tu je lah, kbye!





2 comments: