rEadEr :)

Thursday, August 14, 2014

saranghae omma!!!


orang kata, muka kita kalau sama ngn mak.
hubungan dengan mak jadi 'panas'
betul ke?
tapi aku rasa macam betul je.
haha.

aku kalau dok umah sesaje
cam cuti sem ke
tak de keje ke
biasa 2 minggu pertama je cam sweet2 dengan ibu
masuk minggu ketiga
tegang dah
ada je yang tak puas hati
ada je yang tak makan sehari
ikut mood lah
kalau masing2 tengah 'bendera merah'
lagi lahh
nauzubillah--

tapi, sape je yang tak pernah gaduh ngan mak kan?
cam orang kawen la
gaduh tu asam garam
tapi kalau aku gaduh ngn mak aku dah beso2 ni
maleh dah nk bertegang leher
dari aku lawan balik buat dosa
aku diam-bisu
masuk bilik
kunci.

tapi apa pon 'pemberontakan' yang aku buat
ibu tak pernah biar lama
ada je benda dia nak bagi point ajak aku borak balik
ada je benda yang dia buat tak kena suh aku tegur dia
ada je lawak pelik2 yang dia buat supaya aku gelak
ada je benda susah yang aku tak boleh buat dia datang tolong
lepas tu ok lah
tak main la maaf-ampun bagai
aku jenis leleh
malu la tiap minggu nak nangis kan?

marah macam mana pon
aku tahu ibu maafkan aku
sebab aku pon maafkan ibu
dia yang lahirkan aku
aku hidup depan mata dia
mesti la dia lagi kenal aku
luar dalam.

sume orang nak bagi ucapan cliché hari ibu.
aku?

saranghae omma!!! muah muah
(i love you mom!!! kiss kiss :*)

#happymothersday #iloveyou #ibupermatahati #endlesslove

No comments:

Post a Comment